Aktuality

Na kvalite služieb záleží

01.04.2016 - Žilina

Kultúrnu spoločnosť odzrkadľuje aj kultúra cestovania. Otázka určitého štandardu je dôležitá pre pravidelných aj občasných cestujúcich a v konečnom dôsledku je nevyhnutnosťou aj pre rozvoj a podporu turizmu. Poďme si zhodnotiť najväčšieho autobusového prepravcu v kraji, spoločnosť SAD Žilina.

Spoločnosť SAD Žilina garantuje kvalitu svojich služieb, pretože za ňou stojíte aj vy, samotní cestujúci. Vďaka vašim pripomienkam a názorom zamestnanci spoločnosti (od vodiča, cez technikov až po vedenie) vedia, na aké oblasti sa majú sústrediť a čo sa dá ešte vylepšiť. Za minulý rok zaevidovala SAD Žilina 149 pripomienok, z ktorých 55 boli podnety ohľadom posunu či doplnenia spoja, 67 sa týkalo doplnenia informácií (batožiny, straty vecí, cestovného lístka a pod.), 17 bolo pochvál a zvyšok boli iné podnety. Monitoruje tiež príspevky zamerané na meškanie alebo vynechanie spoja, skorší alebo neskorší odchod, nesprávny postup vodiča, nevhodné správanie, nezastavenie na zastávke alebo zastavenie mimo zastávky, odmietnutie prepravy, ale aj postrehy typu fajčenie a telefonovanie počas šoférovania či neprimeraná jazda.

Sú veci, ktoré sa dajú upraviť technicky, iné zas medziľudskou komunikáciou. Každým jedným podnetom sa však zaoberáme.

Presnosť autobusovej dopravy

Kontrola odchodu a príchodu autobusov je jedna z vecí, na ktoré dohliadame prostredníctvom moderného a komplexného systému lokalizujúceho všetky spoje. Prevádzka je presná, ak minimálne 60 % odchodov všetkých spojov zo zastávok je v tolerancii 0 až +3 minúty. Je neprípustné, aby autobus opustil zastávku skôr, v opačnom prípade ide porušenie pravidiel prepravcu. Prehľad o jednotlivých spojoch môžete mať teraz aj vy prostredníctvom webovej aplikácie MôjBus.

Čistota a vzhľad autobusov

Každý cestujúci si všimne, ak je autobus špinavý, prípadne v ňom nepríjemne zapácha. Vodiči pred jazdou vždy autobus skontrolujú a starajú sa o jeho čistotu. Vozidlo je ich vizitkou. Dôležitá pri posudzovaní však nie je len upravenosť autobusu, ale aj vodiča. Každý by mal mať svoju typickú uniformu čistú a pekne ustrojenú.

Kvalita personálu

Gro vodičov sa správa slušne, úctivo a priateľsky a vystríha sa hrubého narúšania pravidiel slušného správania. Počas pobytu v autobuse nesmie fajčiť, je oboznámený s pravidlami a podmienkami poskytnutia pomoci pri preprave zdravotne postihnutých osôb a osôb so zníženou pohyblivosťou a tieto pravidlá dodržiava.

Takisto personál klientskych centier poskytuje pre svojich klientov 100 % servis. Sú schopní a ochotní poskytnúť relevantné informácie o všetkých službách SAD Žilina a vedia sa orientovať aj vo všetkých produktoch ostatných zmluvných partnerov (AMS, STUDENT AGENCY, MIRAGE...).

Vaša bezpečnosť nadovšetko

V neposlednom rade, skôr naopak, je dôležitá bezpečnosť prepravy autobusom. SAD Žilina garantuje, že minimálne v 99,5 % prípadov nemusia cestujúci opustiť autobus na linke pre technickú poruchu.

Prakticky 100 % vodičov spĺňa podmienku, že sa v autobuse nestretnete so situáciou, ktorá by mohla ohroziť vašu bezpečnosť, zdravie a život preto, že vodič je pod vplyvom alkoholu alebo inej návykovej látky.

Meranie kvality všetkých týchto služieb sa uskutočňuje kontrolou vlastnými zamestnancami, vyhodnotením mystery shoping a vyhodnotením skrytej kontroly. Ku kvalite a spätnej kontrole prispievate aj vy. O prístupe k práci zamestnancov svedčia aj slová manažéra kvality SAD Žilina Ing. Jozefa Lackoviča: „Aj v roku 2015 sme zaznamenali pozitívny rast vo všetkých ukazovateľoch kvality, čo je dobrá správa pre užívateľov našich služieb – cestujúcich, najmä v ukazovateli presnosť dopravy.“

Komunikujte s nami naďalej, či už prostredníctvom e-mailov, Facebook stránky alebo cez webovú aplikáciu MôjBus.