Aktuality

Poznáte SAD Žilina?

13.11.2015 - Čadca, Martin, Žilina

Vozíme sa na nich dennodenne, na našich autobusoch. Položme si však otázku: ako dobre poznáme svojho dopravcu? Názov SAD Žilina je nám dôverne známy z autobusovej stanice, zastávok, klientskych centier či z reklamných bilboardov. Málokto ale vie, že za názvom spoločnosti sa skrýva rokmi overený a fungujúci systém, no často i mravenčia práca založená na tímovosti a lojalite voči tejto značke.

Čo-to z histórie...

Spoločnosť SAD Žilina má bohatú históriu, veď na dopravnom trhu pôsobí už od roku 1949, kedy Československá štátna automobilová doprava (ČSAD), národný podnik Praha, zriadila krajský podnik Žilina. Odvtedy spoločnosť prešla rôznym vývojom, ale stále napreduje. Významnou zmenou bolo v roku 1993 odčlenenie MHD Žilina, kde vznikol Dopravný podnik mesta Žilina. Dnes spoločnosť SAD Žilina poskytuje svoje služby v rámci Žilinského samosprávneho kraja, a to v okresoch Žilina, Bytča, Kysucké Nové Mesto, Čadca, Martin, Turčianske Teplice. Taktiež zabezpečuje MHD v mestách Martin, Vrútky, Čadca, Kysucké Nové Mesto. Spoločnosť zabezpečuje hlavne pravidelnú prímestskú a mestskú autobusovú dopravu, ktorú využívame denne, ale aj diaľkovú vnútroštátnu, medzinárodnú a zájazdovú dopravu. Samozrejmosťou pri poskytovaní týchto služieb je vysoký štandard kvality. Spoločnosť má zavadený systém manažérstva kvality a keď hovoríme o kvalite poskytovaných služieb, táto je garantovaná aj certifikátom kvality podľa STN EN ISO 9001 – 2009 pre organizáciu a vykonávanie autobusovej dopravy.

Poďme trochu k číslam

SAD Žilina má 531 zamestnancov, z toho 443 vodičov. Aj vďaka svojim šoférom je profesionálom v poskytovaní prepravných služieb. Niektorí majú najazdené milióny kilometrov bez nehody, čo si spoločnosť každoročne pripomína a oceňuje.

Chvályhodnou vizitkou SAD Žilina je 24 miliónov prepravených cestujúcich ročne.

Flotila spoločnosti predstavuje 290 autobusov s celkovou obsaditeľnosťou 24 500 miest. V roku 2008 začala spoločnosť s obnovou vozového parku, vďaka čomu sa vozíme v moderne vybavených autobusoch. V prímestskej doprave SAD Žilina je viac ako 53 % vozidiel vybavených klimatizáciou, sú pohodlnejšie, menej hlučné a produkujú oveľa menej emisií ako v minulosti.

V rámci Slovenska je spoločnosť SAD Žilina členom viacerých profesných združení ako Zväz autobusovej dopravy, Združenie prevádzkovateľov hromadnej dopravy osôb v mestských aglomeráciách SR a ČESMAD Slovakia.

Váš spoločník na cestách

Autobusová doprava je celosvetovo považovaná za najbezpečnejší spôsob dopravy. Vozidlá sú pravidelne kontrolované, a to aj online. Vďaka GPS systému je možné lokalizovať aktuálnu polohu autobusov a zobraziť ju na mape. Systém je plne riadený a sledovaný dispečerským pracoviskom. Poskytuje podrobné informácie o vozidle, vodičovi, vykonávanej linke a spoji, počte cestujúcich na danej zastávke podľa cestovného poriadku, meškaní spojov. Zároveň je možné identifikovať, či vozidlo stálo na zastávke. Dispečer v prípade nezhody operatívne zasahuje počas celého času vykonávania prepravy.

Kým donedávna boli tieto skutočnosti prístupné iba dispečerom, najnovšie môžete mať aktuálne informácie o svojom spoji aj vy prostredníctvom webovej aplikácie MÔJ BUS.

Spoločnosť SAD Žilina stále napreduje a poskytuje cestujúcim rôzne benefity, ako napr. wifi internet už v 60 autobusoch prímestskej dopravy.

Od histórie nie je tak ďaleko k súčasnosti. Spoločnosť SAD Žilina prešla zmenami v organizácii a nevyhnutnosťou bola modernizácia vozidlového parku či elektronizácia práce. Vždy tu bol ale najdôležitejší ľudský faktor, a to najmä v podobe cestujúceho na sedadle autobusu.

SAD Žilina chce byť vaším spoľahlivým spoločníkom na cestách ako v minulosti, tak i dnes. Preto pristupuje k významným krokom v komunikácii s cestujúcimi a prináša výhodné produkty, vďaka ktorým ušetríte a získate lákavé benefity (produkt www.cestujtezadarmo.sk).

Váš dopravca je tu pre vás, nielen denne na cestách, ale aj na stránke www.sadza.sk, alebo facebook profile, kde s ním môžete komunikovať o jeho službách, poďakovať sa „svojmu“ vodičovi alebo jednoducho a rýchlo získať všetky potrebné informácie ohľadom cestovania.