Aktuality

Kto vás vozí?

22.05.2014 - Čadca, Martin, Žilina

Jedným z rozhodujúcich štandardov kvality v autobusovej doprave je správanie vodičov. Vodiči SAD Žilina boli v roku 2013 kontrolovaní 2 508-krát a iba v 0,012 % kontrol nevyhoveli stanoveným kritériám.

Pýtate sa na prehrešky našich vodičov? Najčastejšie je to nevhodná komunikácia s cestujúcimi, telefonovanie alebo fajčenie počas jazdy. K počtu vykonaných kontrol a k celkovému počtu vodičov, ktorých je v SAD Žilina 445, je počet zá¬vad zanedbateľný, ale každú zistenú závadu sledujeme a vyhodnocujeme so všetkou vážnosťou, nakoľko aj pre nás platí „náš zákazník – náš pán.“

Priamy kontakt s cestujúcimi – našimi klientmi, to je jedna zo základných oblastí, ktorej sa pri školení a vzdelávaní zamestnancov venuje veľká pozornosť. V predchádzajúcom, ale aj v tomto roku, sa na školeniach zúčastnil psychológ, kde na názorných príkladoch s našimi zamestnancami prechádzal možné reakcie v správaní sa vo vzťahu cestujúci – vodič. Kvalitný zamestnanec dokáže klienta nadchnúť pre využitie služby alebo pomoc v nečakanej situácii, naopak, zlá komunikácia je negatívnou nálepkou celej spoločnosti. Spokojný zákazník sa vracia, nahnevaný hľadá alternatívnu možnosť prepravy. Aby naši klienti nemuseli hľadať iné spôsoby prepravy, sledujeme interne aj ďalšie profesie, ktoré sú v pravidelnom kontakte so zákazníkmi – sú to najmä pracovníci klientskych centier.

U našich vodičov pravidelne hodnotíme aj ustrojenosť. Na uniformy a odevné zvršky vynakladá spoločnosť každoročne nemalé finančné prostriedky, preto je logické, že zamestnanci sú kontrolovaní. Samozrejmosťou sú aj početné kontroly na alkohol. Z 1 200 kontrolovaných vodičov v roku 2013 bolo 0,0025 % pozitívnych. V takýchto prípadoch, napriek skutočnosti, že išlo len o zvyškový alkohol, bol s dotyčnými zamestnancami okamžite ukončený pracovný pomer.

Sme vďační za každý podnet, ktorým nás cestujúci upozornia, že správanie našich zamestnancov nezodpovedá požadovaným kritériám.

Na tieto situácie nás cestujúci môžu upozorniť na našej web stránke www.sadza.sk v sekcii pripomienky. Každý podnet cestujúceho prešetrujeme a písomne naň reagujeme.