Aktuality

Čisté vozidlá, náš štandard

03.07.2014 - Čadca, Martin, Žilina

Jedným z kľúčových ukazovateľov, podľa ktorého zákazníci posudzujú kvalitu autobusovej opravy, je čistota vozidiel. Podľa interného monitoringu 95,3 % autobusov SAD Žilina splna nastavené štandardy.

Údržba a opravy vozidiel, to nie sú len pravidelné servisné kontroly autobusov a prípadné odstraňovanie porúch vozidiel. Autobusy SAD Žilina sú okrem štandardného denného čistenia medzi spojmi pristavované podľa spracovaného harmonogramu na pravidelné kompletné čistenie, pri ktorom sa vyčistí celý vnútorný priestor autobusu minimálne raz za dva mesiace. Autobus sa vždy vyčistí od podlahy až po strop. Upratovanie autobusov SAD Žilina je už niekoľko rokov zabezpečované dodávateľsky profesionálnou spoločnosťou, čím sa zvýšila úroveň čistoty autobusov, čo, veríme, pocítili aj naši cestujúci. Z pohľadu cestujúcich je čistota vozidiel jedným z rozhodujúcich faktorov posudzovania kvality našej služby, a preto ju zamestnanci SAD Žilina pravidelne kontrolujú. K pozitívnemu vnímaniu celkového komfortu vplýva aj stav a vek našich autobusov. SAD Žilina v súčasnosti prevádzkuje 295 autobusov, z ktorých za posledných 6 rokov viac ako polovica bola nahradená novými modernými autobusmi. V súčasnosti sa môžeme pochváliť, že naši cestujúci využívajú 53 % autobusov vybavených klimatizáciou, pričom počas víkendov je to skoro na úrovni 100 %. Budúcnosť bude určite patriť nízkopodlažným autobusom.

Ich najväčší počet dnes prevádzkujeme v mestskej doprave v Martine, kde tvoria až 86 % z celkového počtu vozidiel a cestujúci si na ne veľmi rýchlo zvykli.Z tohto pohľadu mesto Martin drží prvenstvo v podiele takýchto vozidiel v mestskej doprave v SR.

Dnes je trend nízkopodlažné autobusy ponúkať aj v prímestskej doprave a preto SAD Žilina zvažuje pri ďalšej obnove nákup aj takýchto autobusov. Sme si vedomí, že nové a kvalitné autobusy sú jednoduchšie nielen na servis, ale aj na čistenie. A hlavne cestujúci sa v takýchto autobusoch cítia nielen bezpečne, ale aj príjemne.

Budeme vďační za každý podnet, keď nás cestujúci upozornia, že čistota v autobuse nie je na požadovanej úrovni.

Kontakt: pripomienky@sadza.sk
www.sadza.sk