V poslednom desaťročí spoločnosti všetkých druhov a veľkostí začali chápať dôležitosť požiadaviek zákazníka. Hlavne pri súčasnom raste individuálnej dopravy je nutné hľadať možnosti zlepšenia kvality hromadnej osobnej dopravy, aby bola priaznivo ovplyvnená deľba prepravnej práce v prospech hromadnej osobnej dopravy.
Zákazník porovnáva svoje vlastné skúsenosti po použití poskytnutej služby s očakávaniami, individuálnymi normami alebo iným porovnávacím štandardom. Dôležité je preto poznať, čo očakáva cestujúci, pretože práve on je ten, kto neustále hodnotí kvalitu poskytovaných služieb a požaduje neustále zlepšovanie.
Celkovú kvalitu verejnej osobnej dopravy ovplyvňuje mnoho kritérií. Existujú normy, ktorých účelom je zvýšiť úroveň kvality v prevádzke verejnej dopravy, ako aj obrátiť pozornosť na potreby a očakávania zákazníkov. Spoločnosť SAD Žilina, a.s. už od roku 2010, vo väzbe na prijatú Európsku legislatívu EN 13 816 a následne Slovenskú technickú normu STN EN 15140:2006, meria kvalitu poskytovaných služieb v stanovených štandardoch kvality.
Príslušné merania kvality sa vykonávajú počas prevádzky kombináciou kontroly vyškolených kontrolórov a technických prostriedkov priebežne, alebo prostredníctvom náhodného výberu.
SAD Žilina sleduje nasledovné kritéria kvality: