V závere októbra 2015 sa v spoločnosti SAD Žilina uskutočnil počas dvoch dní „veľký“ recertifikačný audit audítorskou spoločnosťou ELBACERT, ktorý preveril uplatňovanie systému manažérstva kvality.
Spoločnosť SAD Žilina po intenzívnej príprave a následne vykonanom audite získala opätovne CERTIFIKÁT KVALITY. „Spoločnosť SAD Žilina preukázala nielen plnenie požadovaných kritérií podľa normy EN ISO 90001:2008, ale i neustále zlepšovanie kvality pre svojich zákazníkov – cestujúcu verejnosť – vo forme zvýšenia presnosti autobusovej dopravy či zavádzania nových foriem informovanosti a komunikácie so zákazníkom,“ povedal generálny riaditeľ spoločnosti Peter Pobeha.
Získaný certifikát potvrdzuje, že spoločnosť SAD Žilina používa systém manažérstva kvality v súlade s normou EN ISO 9001:2008 pre oblasť organizácie a vykonávania pravidelnej i nepravidelnej autobusovej dopravy.
Na základe trendu uplatňovania aj v iných dopravných spoločnostiach v Európe a získaných skúseností bol v roku 2010 prijatý taktiež Program kvality služby verejnej osobnej dopravy, prostredníctvom ktorého sa sledujú a vyhodnocujú štandardy kritérií kvality: presnosť autobusovej dopravy, čistota a vzhľad autobusov, ustrojenosť vodičov, správanie sa vodičov, pravidelnosť dopravy, bezpečnosť prevádzky a rizikové situácie.
Jednotlivé štandardy kvality sa priebežne vyhodnocujú. Výsledky majú z dlhodobého hľadiska pozitívny trend a upozorňujú na oblasti vhodné pre ďalšie zlepšovanie.