Spoločnosť SAD Žilina prináša od 1. júna 2021 novinku v oblasti modernizácie a efektívneho fungovania prímestskej a mestskej hromadnej dopravy v Kysuckom Novom Meste a Čadci - úhradu cestovného v autobuse nasledovnými platobnými prostriedkami:
- Platobná karta (VISA, MasterCard)
Pri platbách Mastercard je zúčtovacie obdobie 5 dni. Cestujúcemu sa vždy pri prvej jazde strháva 1€. Ak ho počas 5 dni precestuje, dostrháva sa mu zvyšná čiastka cestovného, ak nie, zvyšok sa mu vráti na účet. Toto sa deje vždy pri 1. jazde na začiatku 5-dňového cyklu. Napríklad, ak cestujúci mesiac necestuje a potom si zakúpi lístok bezkontaktnou formou, tak tento proces sa zopakuje.
Platba platobnou kartou, smartfónom či smarthodinkami je ďalším vylepšením moderných technológií spoločnosti SAD Žilina. Cestujúci budú môcť platiť jednoducho, pohodlne a bezpečne, a to dokonca aj vtedy, keď pri sebe nebudú mať peňaženku alebo dopravnú kartu SAD Žilina. Stačí, ak cestujúci priloží platobnú kartu, smartfón alebo smarthodinky k čítačke dopravných kariet a počká na vydanie cestovného lístka. Každý autobus, v ktorom bude možná bezkontaktná platba, bude označený piktogramom na nástupných dverách autobusu.
Cestujúcich upozorňujeme, že zvýhodnené ceny cestovného a možnosť cestovať na prestupný lístok je možné uznávať len pri platbe formou predplateného kreditu z dopravnej karty (akákoľvek dopravná karta vydaná ktorýmkoľvek dopravcom v SR v systéme TransCard, vrátane ISIC kariet s dopravnou aplikáciou).
Bezkontaktná platba platobnou kartou, hodinkami alebo smartfónom je ekvivalent hotovostnej platby. Výška cestovného pri platbe platobnou kartou je rovnaká, ako pri platbe v hotovosti.
V prípade záujmu o novú dopravnú kartu je potrebné navštíviť ktorékoľvek klientske centrum SAD Žilina alebo e-shop na www.sadza.sk
Platobnou kartou nie je možné realizovať dobitie kreditu na dopravnú kartu SAD Žilina v autobuse.
Neustálym rozvíjaním a skvalitňovaním poskytovaných služieb, ktoré spoločnosť SAD Žilina doposiaľ poskytuje cestujúcim - online dobíjanie a vybavenie dopravnej karty prostredníctvom e-shopu, elektronické tabule v autobusoch, Wi-fi sieť, USB porty na nabíjanie smartfónu alebo tabletu, chce motivovať cestujúcich k preferencií verejnej dopravy.
Zavedením možnosti platby platobnou kartou, smartfónom a smarthodinkami v našich autobusoch, chceme posilniť pozitívny vzťah cestujúcich k verejnej doprave a možnosť čo najjednoduchšieho cestovania aj pre príležitostných cestujúcich. Bezkontaktná platba urýchli vybavenie cestujúcich. Veríme, že nákup cestovného lístka bezkontaktnou formou sa stane bežným štandardom pre cestujúcich a bude považovaný za komfortnú, pohodlnú a najmä bezpečnú formu úhrady cestovného oproti hotovostnej platbe.